Informacja o projekcie

Informacja o projekcie


Projekt partnerski pn. „SzkoÅ‚a ĆwiczeÅ„ w Gminie Jarocin” jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020 wspóÅ‚finansowanego z Europejskiego Funduszu SpoÅ‚ecznego, w ramach II Osi Priorytetowej Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, DziaÅ‚ania 2.10 Wysoka jakość systemu oÅ›wiaty.
Okres trwania projektu: od 1 stycznia 2021r. do 31 lipca 2022r. wspólnie przez nastÄ™pujÄ…ce instytucje:

Gmina Jarocin (Partner WiodÄ…cy)
Euro Innowacje Sp. z o.o. (Partner)

Realizator projektu: Szkoła Podstawowa nr 4 im. Władysława Broniewskiego w Jarocinie (szkoła wiodąca tworząca szkołę ćwiczeń)

Instytucjami wspierajÄ…cymi realizacjÄ™ Projektu sÄ…:

Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kaliszu
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Jarocinie
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno - Artystyczny w Kaliszu

Numer projektu: POWR.02.10.00-00-3031/20
Całkowita wartość projektu: 1 347 541,82 zł
Kwota dofinansowania: 1 347 541,82 zł

Cel projektu:
Poprawa funkcjonowania systemu wspomagania szkóÅ‚ w zakresie rozwoju u uczniów kompetencji kluczowych i umiejÄ™tnoÅ›ci uniwersalnych na rynku pracy poprzez przygotowanie, wspieranie i nadanie statusu szkoÅ‚y ćwiczeÅ„ Szkole Podstawowej nr 4 im. WÅ‚adysÅ‚awa Broniewskiego w Jarocinie, dziÄ™ki realizacji kompleksowych i komplementarnych zadaÅ„: doposażenia pracowni przedmiotowych w szkole ćwiczeÅ„ (zad. 1), wzmocnienia kompetencji 34 nauczycieli szkoÅ‚y ćwiczeÅ„ z zakresu metod i form pracy dydaktycznej (zad. 2) oraz doskonalenie zawodowe 50 dyrektorów i nauczycieli z 7 szkóÅ‚ wspóÅ‚pracujÄ…cych z zakresu rozwijania kompetencji kluczowych uczniów (zad. 3) w terminie do 31.07.2022r.

Zadania zaplanowane w projekcie:

Doposażenie pracowni przedmiotowych w sprzęt dydaktyczny i pomoce naukowe dla potrzeb funkcjonowania Szkoły Ćwiczeń.
W ramach zadania planuje się doposażyć osiem pracowni w sprzęt o wartości 380.985,52 zł:

matematyczna
TIK
biologiczna
chemiczno – fizyczna
geograficzna
jęz. angielskiego
jęz. niemieckiego
przyrodnicza

Wzmocnienie kompetencji kadr oraz wsparcie w zakresie przyjętych do realizacji form i metod pracy Szkoły Ćwiczeń
W ramach zadania proponuje siÄ™ dziaÅ‚ania ukierunkowane na wzmocnienie kompetencji, w tym wiedzy, umiejÄ™tnoÅ›ci i postaw dyrektorów i nauczycieli szkoÅ‚y ćwiczeÅ„ w zakresie przyjÄ™tych do realizacji obszarów tematycznych oraz form i metod pracy szkoÅ‚y ćwiczeÅ„ w obszarze dydaktycznym, wychowawczym, komunikacji i zwiÄ™kszenia zasiÄ™gu oddziaÅ‚ywania szkoÅ‚y ćwiczeÅ„.

Prowadzenie dziaÅ‚aÅ„ zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami SzkóÅ‚ Wspieranych w wybranych formach i metodach pracy SzkoÅ‚y ĆwiczeÅ„
W ramach zadania proponuje siÄ™ przeprowadzenie wsparcia przez nowopowstaÅ‚Ä… szkoÅ‚Ä™ ćwiczeÅ„ dla siedmiu szkóÅ‚ wspieranych, które nie może być mniejsze niż 200h w ciÄ…gu trwania projektu. Wsparcie bÄ™dzie prowadzone przez jeden rok szkolny, tj. co najmniej 10 miesiÄ™cy i polegać bÄ™dzie na realizacji wybranych form i metod pracy szkoÅ‚y ćwiczeÅ„ (lekcji pokazowych, warsztatów, seminariów, konsultacji indywidualnych, przygotowania materiaÅ‚ów warsztatów i metodycznych dla nauczycieli w czterech obszarach przedmiotowych:

Języki (język angielski, język niemiecki)
Matematyka
Przyroda (biologia, chemia, fizyka, geografia, przyroda)
ICT (informatyka)

Wskaźniki zaplanowane w projekcie:

  • 7 szkóÅ‚ korzystajÄ…cych z kompleksowego modelu wspierania pracy szkoÅ‚y dziÄ™ki wsparciu EFS
  • 34 trenerów oraz czÅ‚onków kadry dydaktycznej, którzy w wyniku uczestnictwa w szkoleniach warsztatowych nabyli kompetencje z zakresu metod i form pracy dydaktycznej
  • Powstanie 1 szkoÅ‚y ćwiczeÅ„ w celu przygotowania i doskonalenia zawodowego nauczycieli
  • 34 osoby objÄ™tych szkoleniami i doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych
  • 8 podmiotów wykorzystujÄ…cych technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK)
  • 8 doposażonych pracowni przedmiotowych w szkole ćwiczeÅ„
  • 2 Dyrektorów szkoÅ‚y ćwiczeÅ„ objÄ™tych wsparciem w ramach coachingu
  • 34 nauczycieli szkoÅ‚y ćwiczeÅ„ objÄ™tych wsparciem w ramach zajęć warsztatowych
  • 8 opracowanych i zrecenzowanych wzorcowych materiaÅ‚ów szkoleniowych dla nauczycieli/studentów w zakresie innowacyjnych rozwiÄ…zaÅ„ organizacyjno-dydaktycznych dla potrzeb rozwijania kompetencji kluczowych wÅ›ród uczniów
  • 7 szkóÅ‚ wspieranych, objÄ™tych oddziaÅ‚ywaniem utworzonej szkoÅ‚y ćwiczeÅ„, dla których opracowano diagnozÄ™ potrzeb
  • 10 Dyrektorów szkóÅ‚ wspieranych objÄ™tych wsparciem w ramach coachingu
  • 2 zorganizowane konferencje metodyczne
  • 40 nauczycieli szkóÅ‚ wspieranych objÄ™tych wsparciem w wybranych formach i metodach pracy SzkoÅ‚y ĆwiczeÅ„
  • 8 opracowanych materiaÅ‚ów dydaktycznych dla nauczycieli/studentów/opiekunów praktyk z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, TIK i jÄ™zyków obcych
  • 16 opracowanych filmów multimedialnych z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, TIK i jÄ™zyków obcych
  • 72 godziny przeprowadzonych spotkaÅ„ moderowanych sieci wspóÅ‚pracy dla kadry pedagogicznej szkóÅ‚ ćwiczeÅ„ w zakresie przedmiotów ksztaÅ‚cenia ogólnego matematyczno-przyrodniczych, TIK i jÄ™zyków obcych
  • 48 godzin przeprowadzonych warsztatów metodycznych dla kadry pedagogicznej szkóÅ‚ ćwiczeÅ„ w zakresie przedmiotów ksztaÅ‚cenia ogólnego matematyczno-przyrodniczych, TIK i jÄ™zyków obcych
  • 32 opracowane scenariusze lekcji pokazowych z przedmiotów ksztaÅ‚cenia ogólnego, matematyczno-przyrodniczych, TIK i jÄ™zyków obcych
  • 64 godziny przeprowadzonych lekcji pokazowych z przedmiotów ksztaÅ‚cenia ogólnego matematyczno-przyrodniczych, TIK i jÄ™zyków obcych
  • 1 raport z ewaluacji szkoÅ‚y ćwiczeÅ„