PROGRAM EDUKACYJNY

PROGRAM EDUKACYJNY

PROGRAM EDUKACYJNY

"UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ"


Zakodowane obrazki

Na kolejnych zajęciach uczniowie klasy 1b samodzielnie tworzyli zakodowane obrazki.Powstały gąsienice, kwiaty, serca owady i różnorodne wzory. Jeden z zakodowanych obrazków w drodze losowania odtworzyliśmy na macie.

A.Polanowska,L.Szymkowiak


Wędrujemy po dywanie

Pani Grażyna Tobolska z Ozobotem zagościła w klasie IIIg na zajęciach z kodowania pt ,,Wędrujemy po Polsce". Uczniowie w grupach przygotowali mapę Polski oraz stroje ludowe z Łowicza, Krakowa i Zakopanego. Następnie każdy kodował fragment trasy, którą przemieszczał się Ozobot zwiedzając różne regiony naszego kraju. Zajęcia były bardzo ciekawe. Wspólnie podziękowaliśmy naszemu gościowi.

Iwona Jajor


Kodujemy polską flagę

2 maja obchodzimy Dzień Flagi. W związku z tym, aby już od najmłodszych lat propagować wiedzę o polskiej tożsamości, uczniowie klasy IIIf podczas zajęć komputerowych postanowili zakodować polską flagę. W ten sposób wyrazili szacunek do symbolu narodowego.

W. Kostuj

 
Przygotowując się do majowych, patriotycznych świąt uczniowie kl. III e zakodowali flagę Polski. Było to kolejne z zadań ogólnopolskiego programu edukacyjnego, który realizują uczniowie edukacji wczesnoszkolnej naszej szkoły

G. Tobolska


Majówka z Ozobotem

2 maja uczniowie klasy 3e udali się w podróż po Polsce. Zakodowali trasę dla Ozobota, który odwiedzał najważniejsze miasta naszego kraju. Spotkał postaci w pięknych strojach ludowych - łowiczankę, krakowiankę i góralkę, a dzieciom umilił czas spędzony w szkole.

G. Tobolska


Kwitnące drzewka

Klasa 3f systematycznie uczestniczy w zajęciach "Uczymy dzieci programować". Uczniowie pracowali w dwóch grupach i postanowili wyczarować na matach kwitnące drzewka. Udało się! W promieniach wiosennego słonka wyglądały przepięknie.

W. Kostuj


Wiosenny ogródek

Dnia 24 IV 2018 r. uczniów klasy III c odwiedziła pani Grażyna Tobolska, która wprowadziła uczniów w zajęcia z ozobotem. Uczniowie mieli za zadanie zakodować trasę dla ozobota w ogródku wiosennym.

M. Augustyniak


Lalka i samochód

Na kwietniowych zajęciach informatycznych klasa 1b pracowała w dwóch zespołach. Zadaniem pierwszej grupy - chłopięcej było odkodowanie samochodu, grupa dziewcząt zaś odkryła na swojej macie lalkę.

L.Szymkowiak

Klasa Ia w ramach realizacji programu "Uczymy Dzieci Programować" odkodowywała obrazki zakodowanie przez uczniów z klasy IIIa. Wszyscy pracowali z wielkim zapałem.

L. Walendowska


III f i kodowanie z Ozobotem

Tuż przed świętami gościliśmy w naszej klasie Panią Grażynę Tobolską, która wprowadziła uczniów w arkana kodowania z ozobotem. Najpierw kodowali na papierze fioletowe hiacynty. Później zostali podzieleni na grupy i mieli za zadanie zakodować trasę dla ozobota. Do tego celu, tym razem wybrali wiosenne tulipany. Zabawa z ozobotem wprowadziła wszystkich w miły, wiosenny nastrój.

W. Kostuj


Kodowanie wielkanocnych pisanek

Na przedświątecznych zajęciach informatycznych uczniowie klasy 1c kodowali wielkanocne pisanki. Dzieci współpracując w grupie mieli za zadanie zakodować pisankę innej grupie. Następnie uczniowie musieli odczytać kod, ułożyć wzór z uwzględnieniem osi symetrii. Były emocje, zabawa, współpraca w grupach i radość…

M. Idziak


Wielkanocne trasy Ozobota

Uczniowie kl. IIIe kodowali trasy dla Ozobota. Tym razem sympatyczny robot poruszał się po pstrokatych pisankach oraz kolorowych zajączkach. Twórcza praca uczniów spodobała się pani praktykantce, która przyglądała się i podziwiała umiejętności zarówno trzecioklasistów jak i Ozobota.

G. Tobolska, M. Zaremba (p. praktykantka)


Koszyk wielkanocny

Uczniowie kl. III e wykonali kolejne z zadań programu edukacyjnego, w którym uczestniczą. Zakodowali koszyczki wielkanocne wraz z ich zawartością. Były emocje, zabawa, nieodzowna współpraca w grupach i radość, o którą przecież chodzi w Świętach Wielkiej Nocy. W nagrodę za dobrze wykonane zadanie tworzono i odtwarzano, również w zespołach, ulubione piramidy kubeczkowe.

G. Tobolska


Wielkanocne kodowanie


Na przedświątecznych zajęciach informatycznych uczniowie klasy 1b kodowali wielkanocne koszyki. Na trzech matach doskonalili umiejętności informatyczne ucząc się przy okazji współpracy w grupach.

Wielkanocne kosze zostały także "napełnione" tradycyjnymi świątecznymi produktami. Ewaluacją zajęć było porównanie trzech mat i sprawdzenie w ten sposób czy każda grupa wykonała zadanie poprawnie.

L.Szymkowiak


Kodowanie na dywanie - Biedronka


16 marca uczniowie z klasy Ic zostali zapoznani z kodowaniem. Obecnie klasa krąży wokół tematów wiosny stąd zakodowana, ale nie do końca skończona biedronka. Uczniowie za pomocą lustra skończyli biedronkę wyznaczając środek- oś symetrii. Następnie indywidualnie kolorując kratki przenieśli biedronkę z planszy do swojego zeszytu.

M. Idziak


Kwitnące drzewo

Uczniowie klasy III c kolejny raz brali udział w zajęciach " Uczymy dzieci programować". Ich pierwsze kroki polegały na samodzielnym wykonaniu zakodowanej "Zimowej czapki" czy "Tulipana". Kolejny krok w nauce programowania polegał na ułożeniu " Kwitnącego drzewa" na specjalnych matach przy pomocy kolorowych kubeczków. Świetna nauka połączona z zabawą.

M. Augustyniak


Wiosenne drzewo i tulipany - starsi uczą młodszych.


12 marca odbyła się wspólna lekcja klas Ib i IIIe. Uczniowie klasy IIIe wprowadzili w świat kodowania na dywanie młodszych kolegów. Na początku na matach w dwóch zespołach odkodowali wiosenne drzewo i tulipana.

Po tym zadaniu w ramach przerwy śródlekcyjnej odbyła się zakodowana gimnastyka. Kolejnym działaniem było zakodowanie trasy dla ozobota. Z zajęć skorzystali wszyscy. Trzecioklasiści ugruntowywali swoje informatyczne umiejętności przekazując swoją wiedzę pierwszakom, a pierwszaki świetnie się bawiąc wkroczyły w arkana dywanowego kodowania.

G.Tobolska,L.Szymkowiak


Kolorowe czapeczki

Dzieci z klasy IIIa w związku z realizacją programu Uczymy Dzieci Programować "odkodowały" kolorowe czapeczki.


Tulipan i jabłoń

Podczas zajęć komputerowych uczniowie kl. 2a kodowali tulipana na matach edukacyjnych. Użyli do tego czerwonych i zielonych kubeczków. Zakodowali również indywidualnie, kredkami kwitnące drzewko jabłoni.


Zakodowana czapka zimowa

Uczniowie klas IIIe i IIIf wykonali jedno z pierwszych zadań ogólnopolskiego programu "Uczymy Dzieci Programować".

Najpierw na kartkach kredkami, a następnie na matach z kolorowych kubeczków wykonali czpkę zimową.

Zadanie nie sprawiło trudności trzecioklasistom. Jego wykonywaniu towarzyszyła radość, skupienie oraz nieodzowna współpraca w grupie.

W.Kostuj G.Tobolska