PROGRAM EDUKACYJNY - UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ

PROGRAM EDUKACYJNY

"Programowanie nie zna granic"

Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej uczestniczyli w programie edukacyjnym
"Uczymy Dzieci Programować"

Jego celem było wprowadzenie elementów programowania, rozwijanie kompetencji miękkich oraz oswajanie dzieci z nowoczesnymi technologiami. Po półrocznej pracy uczniowie wzięli udział w wydarzeniu "Programowanie nie zna granic". Była to międzyklasowa wymiana doświadczeń. Podczas wsólnych aktywności - najczęściej przebiegających na dywnach i matach, z udziałem ulubionych kubeczków, kodowano wesołe, wakacyjne obrazki, budowano piramidy, obmyślano strategie działania, a nade wszystko współpracowano. Te sympatyczne zabawy dokonały ewaluacji programu i udowodniły z całą pewnością, że programowanie nie zna granic.

nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej


Letnie smakołyki

Podczas zajęć informatycznych uczniowie klasy Ib kodowali współpracując w dwóch grupach. Tym razem były to pyszne lody. Rozpoznawano ich smaki, nazywano je. Warto dodać, że zadanie wykonywano na czas, co wymagało nie lada precyzji i doskonałej organizacji pracy w grupie.

G. Tobolska


Klasa Id koduje

Klasa Id znowu zajęła się kodowaniem na kartkach i na macie. Zajęcia były bardzo ciekawe. Praca w grupach na matach przyniosła wiele satysfakcji i zadowolenia. Juz czekamy na kolejne zajęcia.

Iwona Jajor.


Spacer Ozobota

Na kolejnych zajęciach klasa 2b zaprogramowała spacer Ozobota. Kody można było użyć tylko raz, a robocik miał pokonać trasę z "domu" do sklepu.Uczniowie szybko wykonali zadanie i już czekają na następne ozobotowe wyzwanie.


Wiosna z Ozobotem


21 marca dokładnie w pierwszy dzień wiosny klasa 2b stworzyła kwiatowy dywan. Zadaniem zaprogramowanego przez nas Ozobota było "przeskakiwanie z kwiatka na kwiatek" niczym pszczoła.

L.Szymkowiak


Wiosenne porządki Ozobota
Podczas zajęć informatycznych uczniowie klasy 1 b kodowali trasy dla robota Ozobota. Tym razem jego zadaniem było przygotować na wiosnę grządki i rabatki. Pierwszoklasiści kodowali trasy współpracując ze sobą i ustalając rozwiązania. Każda z tras Ozobota miała inny, oryginalny wariant i wiosenne zakończenie.


Ozoboty w 2b

Na ostatnich zajęciach informatycznych klasa 2b poznała budowę oraz zasady działania ozobota. Uczniowie bardzo szybko opanowali kody i samodzielnie stworzyli trasę dla małego "robocika" i już nie mogą doczekać się następnych zajęć...c.d.n


Uczniowie klasy 1b wykonali kolejne z zadań III edycji programu edukacyjnego, w którym uczestniczą. Tym razem należało kodować na macie zgodnie z rymowanym wierszykiem. Podzieleni na dwie grupy uczniowie stworzyli (zgodnie z kodem) dwa piękne garnki z marcową pogodą. To było kolejne zadanie rozwijające kompetencje miękkie, między innymi współpracę.

G. Tobolska


Spotkanie z Ozobotem

Dziś 19 lutego w ramach zajęć edukacji informatycznej uczniowie klasy 1b spotkali się z robotem Ozobotem.

Kodowali literkowe trasy dla niego i z radosnym zdziwieniem obserwowali, jak porusza się po nich, świecąc różnymi barwami. W ten sposób uczniowie rozpoczęli III edycjię programu edukacyjnego UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ. Następne spotkanie z Ozo...niebawem

G. Tobolska


Walentynkowe kodowanie

III edycja programu „Uczymy Dzieci Programować” w klasie Ia rozpoczęła się w „Walentynki”. Tego dnia uczniowie podczas zajęć informatycznych pracowali w grupach i w bardzo szybkim tempie poradzili sobie z odkodowaniem walentynkowych zagadek. Oprócz serduszka odkodowali również magiczne słowo - LOVE, które wszyscy znamy i wiemy co oznacza – KOCHAM.

W. Kostuj


Odkodowane serduszko

1 lutego rozpoczęła się III edycja programu Uczymy Dzieci Programować. Wszyscy z ochotą przystąpiliśmy do pracy w zespołach. Odkodowane "serduszko" przypomniało nam, że wkrótce WALENTYNKI.

A. Litke



Świąteczne kodowanie


Uczniowie klasy 1a lubią zajęcia z kodowania. Zbliżające się święta przyniosły nowe zadania związane z ich tematyką. Uczniowie kodowali z użyciem maty i kolorowych kubeczków. Układali choinkę, prezent oraz śnieżynkę. Takie świąteczne kodowanie to super zabawa!


Bombka choinkowa


W grudniu uczniowie klasy III a podczas zajęć komputerowych tworzyli samodzielnie zakodowane zadanie dla drugiego zespołu. Tym razem z pomocą mat i kolorowych kubeczków dzieci projektowały bombkę choinkową a następnie ją kodowały. Pracując w grupach, miały okazję sprawdzić swoje umiejętności współpracy z innymi oraz wykazać się kreatywnością.

B. Zdunek


Zakodowany Mikołaj

Uczniowie klasy Ib pracując w dwóch zespołach odkodowywali zagadkową postać. Zajęcia odbywały się w oparciu o współpracę uczniów, która przyniosła wymierne efekty jednemu z zespołów, drugiemu kolejne doświadczenie i wnioski do wyciągnięcia na przyszłość. Doskonalono kompetencje kluczowe, czyli porozumiewanie się w języku ojczystym, umiejętność uczenia się. Wspomnieć należy, że odkodowany przez uczniów Mikołaj doskonalił ich kompetencje informatyczne oraz społeczne.


Kodowanie dla Niepodległej

Uczniowie klasy IB przystąpili do niepodległościowego projektu w ramach realizacji programu Uczymy Dzieci Programować. Jako pierwsze zadanie należało wykonać serduszka z wartościami i zakodować je na macie. Uczniowie używając strzałek poruszali się i docierali do każdego wartościowego serduszka. Dzieci mówiły o tym, co jest dla nich najważniejsze, omawiając wykonane prace. Na zakończenie zajęć kodowali naszą biało - czerwoną flagę narodową.


Kodowanie dla Niepodległej

Świętować rok Niepodległej można na wielu zajęciach i w różnej formie. Klasa 2B na zajęciach informatycznych ćwicząc jednocześnie hymn państwowy odkodowywała flagi oraz kontury naszej ojczyzny.

L.Szymkowiak


"Polak Mały"

6 listopada klasa Ia postanowiła uczcić 100. Rocznicę Odzyskania Niepodległości. W związku z tym wydarzeniem najpierw obejrzała prezentację multimedialną pt. „Polak Mały”, w której zaprezentowane zostały symbole narodowe. Następnie podczas zajęć informatycznych dziewczynki i chłopcy pracując w grupach odkodowali flagę Polski.


Jesienny kod

Podczas zajęć świetlicowych uczniowie klasy Ia i Ib wspólnymi siłami odkodowali drzewo. Okazało się, że jest ono barwne zupełnie tak, jak wszystkie, jesienne drzewa. Dzieci pracowały na macie używając kolorowych kubeczków, doskonaląc logiczne myślenie, koncentrację, a nade wszystko współpracę w grupie.


Owocowe kodowanie




W październiku podczas realizacji tematów o owocach i warzywach klasy II b i II c wykorzystując naturalne owoce i warzywa oraz ich graficzne odpowiedniki tworzyły kody przy pomocy strzałek kierunkowych i odczytywali zakodowane informacje. Zajęcia były także okazją do pracy w grupach.

M. Augustyniak,L. Szymkowiak


Zakodowany robot

W październiku podczas zajęć informatycznych uczniowie klasy Ia przystąpili do realizacji programu edukacyjnego „Uczymy Dzieci Programować”. W tym celu wykorzystaliśmy matę, kolorowe kubeczki i naszą kreatywność. Po raz pierwszy całą klasą bawiliśmy się w odkodowanie barwnego robota.


Kodowanie IId
Klasa II d z ochotą przystąpiła do kodowania. Podzieleni na grupy tworzyli zbiory darów jesieni, a następnie kod - drogę przy pomocy strzałek kierunkowych. Umiejętność pracy zespołowej okazała się przydatna, co widać na załączonych zdjęciach :)

A. Litke