PROGRAM EDUKACYJNY - UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ

PROGRAM EDUKACYJNY

"Programowanie nie zna granic"

Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej uczestniczyli w programie edukacyjnym
"Uczymy Dzieci Programować"

Jego celem było wprowadzenie elementów programowania, rozwijanie kompetencji miękkich oraz oswajanie dzieci z nowoczesnymi technologiami. Po półrocznej pracy uczniowie wzięli udział w wydarzeniu "Programowanie nie zna granic". Była to międzyklasowa wymiana doświadczeń. Podczas wsólnych aktywności - najczęściej przebiegających na dywnach i matach, z udziałem ulubionych kubeczków, kodowano wesołe, wakacyjne obrazki, budowano piramidy, obmyślano strategie działania, a nade wszystko współpracowano. Te sympatyczne zabawy dokonały ewaluacji programu i udowodniły z całą pewnością, że programowanie nie zna granic.

nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej

Rozpoczynamy drugą edycję Ogólnopolskiego programu

UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ


Kodowanie dla Niepodległej

Uczniowie klasy IB przystąpili do niepodległościowego projektu w ramach realizacji programu Uczymy Dzieci Programować. Jako pierwsze zadanie należało wykonać serduszka z wartościami i zakodować je na macie. Uczniowie używając strzałek poruszali się i docierali do każdego wartościowego serduszka. Dzieci mówiły o tym, co jest dla nich najważniejsze, omawiając wykonane prace. Na zakończenie zajęć kodowali naszą biało - czerwoną flagę narodową.


Kodowanie dla Niepodległej

Świętować rok Niepodległej można na wielu zajęciach i w różnej formie. Klasa 2B na zajęciach informatycznych ćwicząc jednocześnie hymn państwowy odkodowywała flagi oraz kontury naszej ojczyzny.

L.Szymkowiak


"Polak Mały"

6 listopada klasa Ia postanowiła uczcić 100. Rocznicę Odzyskania Niepodległości. W związku z tym wydarzeniem najpierw obejrzała prezentację multimedialną pt. „Polak Mały”, w której zaprezentowane zostały symbole narodowe. Następnie podczas zajęć informatycznych dziewczynki i chłopcy pracując w grupach odkodowali flagę Polski.


Jesienny kod

Podczas zajęć świetlicowych uczniowie klasy Ia i Ib wspólnymi siłami odkodowali drzewo. Okazało się, że jest ono barwne zupełnie tak, jak wszystkie, jesienne drzewa. Dzieci pracowały na macie używając kolorowych kubeczków, doskonaląc logiczne myślenie, koncentrację, a nade wszystko współpracę w grupie.


Owocowe kodowanie




W październiku podczas realizacji tematów o owocach i warzywach klasy II b i II c wykorzystując naturalne owoce i warzywa oraz ich graficzne odpowiedniki tworzyły kody przy pomocy strzałek kierunkowych i odczytywali zakodowane informacje. Zajęcia były także okazją do pracy w grupach.

M. Augustyniak,L. Szymkowiak


Zakodowany robot

W październiku podczas zajęć informatycznych uczniowie klasy Ia przystąpili do realizacji programu edukacyjnego „Uczymy Dzieci Programować”. W tym celu wykorzystaliśmy matę, kolorowe kubeczki i naszą kreatywność. Po raz pierwszy całą klasą bawiliśmy się w odkodowanie barwnego robota.


Kodowanie IId
Klasa II d z ochotą przystąpiła do kodowania. Podzieleni na grupy tworzyli zbiory darów jesieni, a następnie kod - drogę przy pomocy strzałek kierunkowych. Umiejętność pracy zespołowej okazała się przydatna, co widać na załączonych zdjęciach :)

A. Litke