PROGRAM EDUKACYJNY - UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ

PROGRAM EDUKACYJNY

"Programowanie nie zna granic"

Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej uczestniczyli w programie edukacyjnym
"Uczymy Dzieci Programować"

Jego celem było wprowadzenie elementów programowania, rozwijanie kompetencji miękkich oraz oswajanie dzieci z nowoczesnymi technologiami. Po półrocznej pracy uczniowie wzięli udział w wydarzeniu "Programowanie nie zna granic". Była to międzyklasowa wymiana doświadczeń. Podczas wsólnych aktywności - najczęściej przebiegających na dywnach i matach, z udziałem ulubionych kubeczków, kodowano wesołe, wakacyjne obrazki, budowano piramidy, obmyślano strategie działania, a nade wszystko współpracowano. Te sympatyczne zabawy dokonały ewaluacji programu i udowodniły z całą pewnością, że programowanie nie zna granic.

nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej



Spotkanie Ia z Ozobotem


Podczas pierwszego spotkania z robotem Ozobotem uczniowie poznali budowę i zasady działania tego maleńkiego robocika. Następnie rysowali swój portret lub to, co bardzo lubią. Potem wypełnili tunel pomiędzy liniami w ramce portretu, umieścili dwa kody i w ten sposób stworzyli trasę dla Ozobota. Było dużo radości i zachwytu, gdy podczas przejazdu obok danego portretu, robot na chwilę zatrzymywał się, dzieci musiały się przedstawić, a potem gnał do przodu zygzakiem.


Ozobot niejedno ma zadanie...
Klasa 2b wykorzystuje ozobota na wielu zajęciach edukacyjnych.Ostatnio sprawdzaliśmy poprawność obliczeń kalendarzowych oraz utrwalaliśmy cyfry rzymskie. Ozobot stał się także inspiracją na edukacji plastycznej, na której wcielił się w postać Czerwonego Kapturka wędrującego do babci.

L.Szymkowiak


Letnie smakołyki

Podczas zajęć informatycznych uczniowie klasy Ib kodowali współpracując w dwóch grupach. Tym razem były to pyszne lody. Rozpoznawano ich smaki, nazywano je. Warto dodać, że zadanie wykonywano na czas, co wymagało nie lada precyzji i doskonałej organizacji pracy w grupie.

G. Tobolska


Klasa Id koduje

Klasa Id znowu zajęła się kodowaniem na kartkach i na macie. Zajęcia były bardzo ciekawe. Praca w grupach na matach przyniosła wiele satysfakcji i zadowolenia. Juz czekamy na kolejne zajęcia.

Iwona Jajor.


Spacer Ozobota

Na kolejnych zajęciach klasa 2b zaprogramowała spacer Ozobota. Kody można było użyć tylko raz, a robocik miał pokonać trasę z "domu" do sklepu.Uczniowie szybko wykonali zadanie i już czekają na następne ozobotowe wyzwanie.


Wiosna z Ozobotem


21 marca dokładnie w pierwszy dzień wiosny klasa 2b stworzyła kwiatowy dywan. Zadaniem zaprogramowanego przez nas Ozobota było "przeskakiwanie z kwiatka na kwiatek" niczym pszczoła.

L.Szymkowiak


Wiosenne porządki Ozobota
Podczas zajęć informatycznych uczniowie klasy 1 b kodowali trasy dla robota Ozobota. Tym razem jego zadaniem było przygotować na wiosnę grządki i rabatki. Pierwszoklasiści kodowali trasy współpracując ze sobą i ustalając rozwiązania. Każda z tras Ozobota miała inny, oryginalny wariant i wiosenne zakończenie.


Ozoboty w 2b

Na ostatnich zajęciach informatycznych klasa 2b poznała budowę oraz zasady działania ozobota. Uczniowie bardzo szybko opanowali kody i samodzielnie stworzyli trasę dla małego "robocika" i już nie mogą doczekać się następnych zajęć...c.d.n


Uczniowie klasy 1b wykonali kolejne z zadań III edycji programu edukacyjnego, w którym uczestniczą. Tym razem należało kodować na macie zgodnie z rymowanym wierszykiem. Podzieleni na dwie grupy uczniowie stworzyli (zgodnie z kodem) dwa piękne garnki z marcową pogodą. To było kolejne zadanie rozwijające kompetencje miękkie, między innymi współpracę.

G. Tobolska


Spotkanie z Ozobotem

Dziś 19 lutego w ramach zajęć edukacji informatycznej uczniowie klasy 1b spotkali się z robotem Ozobotem.

Kodowali literkowe trasy dla niego i z radosnym zdziwieniem obserwowali, jak porusza się po nich, świecąc różnymi barwami. W ten sposób uczniowie rozpoczęli III edycjię programu edukacyjnego UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ. Następne spotkanie z Ozo...niebawem

G. Tobolska


Walentynkowe kodowanie

III edycja programu „Uczymy Dzieci Programować” w klasie Ia rozpoczęła się w „Walentynki”. Tego dnia uczniowie podczas zajęć informatycznych pracowali w grupach i w bardzo szybkim tempie poradzili sobie z odkodowaniem walentynkowych zagadek. Oprócz serduszka odkodowali również magiczne słowo - LOVE, które wszyscy znamy i wiemy co oznacza – KOCHAM.

W. Kostuj


Odkodowane serduszko

1 lutego rozpoczęła się III edycja programu Uczymy Dzieci Programować. Wszyscy z ochotą przystąpiliśmy do pracy w zespołach. Odkodowane "serduszko" przypomniało nam, że wkrótce WALENTYNKI.

A. Litke



Świąteczne kodowanie


Uczniowie klasy 1a lubią zajęcia z kodowania. Zbliżające się święta przyniosły nowe zadania związane z ich tematyką. Uczniowie kodowali z użyciem maty i kolorowych kubeczków. Układali choinkę, prezent oraz śnieżynkę. Takie świąteczne kodowanie to super zabawa!


Bombka choinkowa


W grudniu uczniowie klasy III a podczas zajęć komputerowych tworzyli samodzielnie zakodowane zadanie dla drugiego zespołu. Tym razem z pomocą mat i kolorowych kubeczków dzieci projektowały bombkę choinkową a następnie ją kodowały. Pracując w grupach, miały okazję sprawdzić swoje umiejętności współpracy z innymi oraz wykazać się kreatywnością.

B. Zdunek


Zakodowany Mikołaj

Uczniowie klasy Ib pracując w dwóch zespołach odkodowywali zagadkową postać. Zajęcia odbywały się w oparciu o współpracę uczniów, która przyniosła wymierne efekty jednemu z zespołów, drugiemu kolejne doświadczenie i wnioski do wyciągnięcia na przyszłość. Doskonalono kompetencje kluczowe, czyli porozumiewanie się w języku ojczystym, umiejętność uczenia się. Wspomnieć należy, że odkodowany przez uczniów Mikołaj doskonalił ich kompetencje informatyczne oraz społeczne.


Kodowanie dla Niepodległej

Uczniowie klasy IB przystąpili do niepodległościowego projektu w ramach realizacji programu Uczymy Dzieci Programować. Jako pierwsze zadanie należało wykonać serduszka z wartościami i zakodować je na macie. Uczniowie używając strzałek poruszali się i docierali do każdego wartościowego serduszka. Dzieci mówiły o tym, co jest dla nich najważniejsze, omawiając wykonane prace. Na zakończenie zajęć kodowali naszą biało - czerwoną flagę narodową.


Kodowanie dla Niepodległej

Świętować rok Niepodległej można na wielu zajęciach i w różnej formie. Klasa 2B na zajęciach informatycznych ćwicząc jednocześnie hymn państwowy odkodowywała flagi oraz kontury naszej ojczyzny.

L.Szymkowiak


"Polak Mały"

6 listopada klasa Ia postanowiła uczcić 100. Rocznicę Odzyskania Niepodległości. W związku z tym wydarzeniem najpierw obejrzała prezentację multimedialną pt. „Polak Mały”, w której zaprezentowane zostały symbole narodowe. Następnie podczas zajęć informatycznych dziewczynki i chłopcy pracując w grupach odkodowali flagę Polski.


Jesienny kod

Podczas zajęć świetlicowych uczniowie klasy Ia i Ib wspólnymi siłami odkodowali drzewo. Okazało się, że jest ono barwne zupełnie tak, jak wszystkie, jesienne drzewa. Dzieci pracowały na macie używając kolorowych kubeczków, doskonaląc logiczne myślenie, koncentrację, a nade wszystko współpracę w grupie.


Owocowe kodowanie




W październiku podczas realizacji tematów o owocach i warzywach klasy II b i II c wykorzystując naturalne owoce i warzywa oraz ich graficzne odpowiedniki tworzyły kody przy pomocy strzałek kierunkowych i odczytywali zakodowane informacje. Zajęcia były także okazją do pracy w grupach.

M. Augustyniak,L. Szymkowiak


Zakodowany robot

W październiku podczas zajęć informatycznych uczniowie klasy Ia przystąpili do realizacji programu edukacyjnego „Uczymy Dzieci Programować”. W tym celu wykorzystaliśmy matę, kolorowe kubeczki i naszą kreatywność. Po raz pierwszy całą klasą bawiliśmy się w odkodowanie barwnego robota.


Kodowanie IId
Klasa II d z ochotą przystąpiła do kodowania. Podzieleni na grupy tworzyli zbiory darów jesieni, a następnie kod - drogę przy pomocy strzałek kierunkowych. Umiejętność pracy zespołowej okazała się przydatna, co widać na załączonych zdjęciach :)

A. Litke