PROGRAM EDUKACYJNY - UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ

PROGRAM EDUKACYJNY

"Programowanie nie zna granic"

Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej uczestniczyli w programie edukacyjnym
"Uczymy Dzieci Programować"

Jego celem byÅ‚o wprowadzenie elementów programowania, rozwijanie kompetencji miÄ™kkich oraz oswajanie dzieci z nowoczesnymi technologiami. Po póÅ‚rocznej pracy uczniowie wziÄ™li udziaÅ‚ w wydarzeniu "Programowanie nie zna granic". ByÅ‚a to miÄ™dzyklasowa wymiana doÅ›wiadczeÅ„. Podczas wsólnych aktywnoÅ›ci - najczęściej przebiegajÄ…cych na dywnach i matach, z udziaÅ‚em ulubionych kubeczków, kodowano wesoÅ‚e, wakacyjne obrazki, budowano piramidy, obmyÅ›lano strategie dziaÅ‚ania, a nade wszystko wspóÅ‚pracowano. Te sympatyczne zabawy dokonaÅ‚y ewaluacji programu i udowodniÅ‚y z caÅ‚Ä… pewnoÅ›ciÄ…, że programowanie nie zna granic.

nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej


RealizujÄ…c zadania wynikajÄ…ce z IV edycji programu edukacyjnego Uczymy Dzieci Programować uczniowie klasy II b podczas zajęć informatycznych pracowali z Ozobotem. Jego zadaniem byÅ‚o zbieranie baloników dziÄ™ki prawidÅ‚owo zakodowanej przez uczniów trasie. Doskonalono wspóÅ‚pracÄ™ w grupie oraz logiczne myÅ›lenie. Wszystko to dziaÅ‚o siÄ™ w ramach trwajÄ…cego na caÅ‚ym Å›wiecie Code Week.



Spotkanie Ia z Ozobotem


Podczas pierwszego spotkania z robotem Ozobotem uczniowie poznali budowÄ™ i zasady dziaÅ‚ania tego maleÅ„kiego robocika. NastÄ™pnie rysowali swój portret lub to, co bardzo lubiÄ…. Potem wypeÅ‚nili tunel pomiÄ™dzy liniami w ramce portretu, umieÅ›cili dwa kody i w ten sposób stworzyli trasÄ™ dla Ozobota. ByÅ‚o dużo radoÅ›ci i zachwytu, gdy podczas przejazdu obok danego portretu, robot na chwilÄ™ zatrzymywaÅ‚ siÄ™, dzieci musiaÅ‚y siÄ™ przedstawić, a potem gnaÅ‚ do przodu zygzakiem.


Ozobot niejedno ma zadanie...
Klasa 2b wykorzystuje ozobota na wielu zajÄ™ciach edukacyjnych.Ostatnio sprawdzaliÅ›my poprawność obliczeÅ„ kalendarzowych oraz utrwalaliÅ›my cyfry rzymskie. Ozobot staÅ‚ siÄ™ także inspiracjÄ… na edukacji plastycznej, na której wcieliÅ‚ siÄ™ w postać Czerwonego Kapturka wÄ™drujÄ…cego do babci.

L.Szymkowiak


Letnie smakołyki

Podczas zajęć informatycznych uczniowie klasy Ib kodowali wspóÅ‚pracujÄ…c w dwóch grupach. Tym razem byÅ‚y to pyszne lody. Rozpoznawano ich smaki, nazywano je. Warto dodać, że zadanie wykonywano na czas, co wymagaÅ‚o nie lada precyzji i doskonaÅ‚ej organizacji pracy w grupie.

G. Tobolska


Klasa Id koduje

Klasa Id znowu zajęła się kodowaniem na kartkach i na macie. Zajęcia były bardzo ciekawe. Praca w grupach na matach przyniosła wiele satysfakcji i zadowolenia. Juz czekamy na kolejne zajęcia.

Iwona Jajor.


Spacer Ozobota

Na kolejnych zajęciach klasa 2b zaprogramowała spacer Ozobota. Kody można było użyć tylko raz, a robocik miał pokonać trasę z "domu" do sklepu.Uczniowie szybko wykonali zadanie i już czekają na następne ozobotowe wyzwanie.


Wiosna z Ozobotem


21 marca dokładnie w pierwszy dzień wiosny klasa 2b stworzyła kwiatowy dywan. Zadaniem zaprogramowanego przez nas Ozobota było "przeskakiwanie z kwiatka na kwiatek" niczym pszczoła.

L.Szymkowiak


Wiosenne porzÄ…dki Ozobota
Podczas zajęć informatycznych uczniowie klasy 1 b kodowali trasy dla robota Ozobota. Tym razem jego zadaniem byÅ‚o przygotować na wiosnÄ™ grzÄ…dki i rabatki. PierwszoklasiÅ›ci kodowali trasy wspóÅ‚pracujÄ…c ze sobÄ… i ustalajÄ…c rozwiÄ…zania. Każda z tras Ozobota miaÅ‚a inny, oryginalny wariant i wiosenne zakoÅ„czenie.


Ozoboty w 2b

Na ostatnich zajęciach informatycznych klasa 2b poznała budowę oraz zasady działania ozobota. Uczniowie bardzo szybko opanowali kody i samodzielnie stworzyli trasę dla małego "robocika" i już nie mogą doczekać się następnych zajęć...c.d.n


Uczniowie klasy 1b wykonali kolejne z zadaÅ„ III edycji programu edukacyjnego, w którym uczestniczÄ…. Tym razem należaÅ‚o kodować na macie zgodnie z rymowanym wierszykiem. Podzieleni na dwie grupy uczniowie stworzyli (zgodnie z kodem) dwa piÄ™kne garnki z marcowÄ… pogodÄ…. To byÅ‚o kolejne zadanie rozwijajÄ…ce kompetencje miÄ™kkie, miÄ™dzy innymi wspóÅ‚pracÄ™.

G. Tobolska


Spotkanie z Ozobotem

Dziś 19 lutego w ramach zajęć edukacji informatycznej uczniowie klasy 1b spotkali się z robotem Ozobotem.

Kodowali literkowe trasy dla niego i z radosnym zdziwieniem obserwowali, jak porusza siÄ™ po nich, Å›wiecÄ…c różnymi barwami. W ten sposób uczniowie rozpoczÄ™li III edycjiÄ™ programu edukacyjnego UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ. NastÄ™pne spotkanie z Ozo...niebawem

G. Tobolska


Walentynkowe kodowanie

III edycja programu „Uczymy Dzieci Programować” w klasie Ia rozpoczęła siÄ™ w „Walentynki”. Tego dnia uczniowie podczas zajęć informatycznych pracowali w grupach i w bardzo szybkim tempie poradzili sobie z odkodowaniem walentynkowych zagadek. Oprócz serduszka odkodowali również magiczne sÅ‚owo - LOVE, które wszyscy znamy i wiemy co oznacza – KOCHAM.

W. Kostuj


Odkodowane serduszko

1 lutego rozpoczęła siÄ™ III edycja programu Uczymy Dzieci Programować. Wszyscy z ochotÄ… przystÄ…piliÅ›my do pracy w zespoÅ‚ach. Odkodowane "serduszko" przypomniaÅ‚o nam, że wkrótce WALENTYNKI.

A. Litke



ÅšwiÄ…teczne kodowanie


Uczniowie klasy 1a lubiÄ… zajÄ™cia z kodowania. ZbliżajÄ…ce siÄ™ Å›wiÄ™ta przyniosÅ‚y nowe zadania zwiÄ…zane z ich tematykÄ…. Uczniowie kodowali z użyciem maty i kolorowych kubeczków. UkÅ‚adali choinkÄ™, prezent oraz Å›nieżynkÄ™. Takie Å›wiÄ…teczne kodowanie to super zabawa!


Bombka choinkowa


W grudniu uczniowie klasy III a podczas zajęć komputerowych tworzyli samodzielnie zakodowane zadanie dla drugiego zespoÅ‚u. Tym razem z pomocÄ… mat i kolorowych kubeczków dzieci projektowaÅ‚y bombkÄ™ choinkowÄ… a nastÄ™pnie jÄ… kodowaÅ‚y. PracujÄ…c w grupach, miaÅ‚y okazjÄ™ sprawdzić swoje umiejÄ™tnoÅ›ci wspóÅ‚pracy z innymi oraz wykazać siÄ™ kreatywnoÅ›ciÄ….

B. Zdunek


Zakodowany Mikołaj

Uczniowie klasy Ib pracujÄ…c w dwóch zespoÅ‚ach odkodowywali zagadkowÄ… postać. ZajÄ™cia odbywaÅ‚y siÄ™ w oparciu o wspóÅ‚pracÄ™ uczniów, która przyniosÅ‚a wymierne efekty jednemu z zespoÅ‚ów, drugiemu kolejne doÅ›wiadczenie i wnioski do wyciÄ…gniÄ™cia na przyszÅ‚ość. Doskonalono kompetencje kluczowe, czyli porozumiewanie siÄ™ w jÄ™zyku ojczystym, umiejÄ™tność uczenia siÄ™. Wspomnieć należy, że odkodowany przez uczniów MikoÅ‚aj doskonaliÅ‚ ich kompetencje informatyczne oraz spoÅ‚eczne.


Kodowanie dla Niepodległej

Uczniowie klasy IB przystÄ…pili do niepodlegÅ‚oÅ›ciowego projektu w ramach realizacji programu Uczymy Dzieci Programować. Jako pierwsze zadanie należaÅ‚o wykonać serduszka z wartoÅ›ciami i zakodować je na macie. Uczniowie używajÄ…c strzaÅ‚ek poruszali siÄ™ i docierali do każdego wartoÅ›ciowego serduszka. Dzieci mówiÅ‚y o tym, co jest dla nich najważniejsze, omawiajÄ…c wykonane prace. Na zakoÅ„czenie zajęć kodowali naszÄ… biaÅ‚o - czerwonÄ… flagÄ™ narodowÄ….


Kodowanie dla Niepodległej

ÅšwiÄ™tować rok NiepodlegÅ‚ej można na wielu zajÄ™ciach i w różnej formie. Klasa 2B na zajÄ™ciach informatycznych ćwiczÄ…c jednoczeÅ›nie hymn paÅ„stwowy odkodowywaÅ‚a flagi oraz kontury naszej ojczyzny.

L.Szymkowiak


"Polak Mały"

6 listopada klasa Ia postanowiÅ‚a uczcić 100. RocznicÄ™ Odzyskania NiepodlegÅ‚oÅ›ci. W zwiÄ…zku z tym wydarzeniem najpierw obejrzaÅ‚a prezentacjÄ™ multimedialnÄ… pt. „Polak MaÅ‚y”, w której zaprezentowane zostaÅ‚y symbole narodowe. NastÄ™pnie podczas zajęć informatycznych dziewczynki i chÅ‚opcy pracujÄ…c w grupach odkodowali flagÄ™ Polski.


Jesienny kod

Podczas zajęć Å›wietlicowych uczniowie klasy Ia i Ib wspólnymi siÅ‚ami odkodowali drzewo. OkazaÅ‚o siÄ™, że jest ono barwne zupeÅ‚nie tak, jak wszystkie, jesienne drzewa. Dzieci pracowaÅ‚y na macie używajÄ…c kolorowych kubeczków, doskonalÄ…c logiczne myÅ›lenie, koncentracjÄ™, a nade wszystko wspóÅ‚pracÄ™ w grupie.


Owocowe kodowanie




W październiku podczas realizacji tematów o owocach i warzywach klasy II b i II c wykorzystujÄ…c naturalne owoce i warzywa oraz ich graficzne odpowiedniki tworzyÅ‚y kody przy pomocy strzaÅ‚ek kierunkowych i odczytywali zakodowane informacje. ZajÄ™cia byÅ‚y także okazjÄ… do pracy w grupach.

M. Augustyniak,L. Szymkowiak


Zakodowany robot

W październiku podczas zajęć informatycznych uczniowie klasy Ia przystÄ…pili do realizacji programu edukacyjnego „Uczymy Dzieci Programować”. W tym celu wykorzystaliÅ›my matÄ™, kolorowe kubeczki i naszÄ… kreatywność. Po raz pierwszy caÅ‚Ä… klasÄ… bawiliÅ›my siÄ™ w odkodowanie barwnego robota.


Kodowanie IId
Klasa II d z ochotÄ… przystÄ…piÅ‚a do kodowania. Podzieleni na grupy tworzyli zbiory darów jesieni, a nastÄ™pnie kod - drogÄ™ przy pomocy strzaÅ‚ek kierunkowych. UmiejÄ™tność pracy zespoÅ‚owej okazaÅ‚a siÄ™ przydatna, co widać na zaÅ‚Ä…czonych zdjÄ™ciach :)

A. Litke