zaloguj siÄ™   |    zarejestruj siÄ™   |    mapa strony   |

SmodCMS

BEZPIECZNA + działania

Aktywizowanie uczniów w celu zwiÄ™kszenia otwartoÅ›ci uczniów na wspóÅ‚pracÄ™ z otoczeniem z peÅ‚nym zapewnieniem bezpieczeÅ„stwa

1. RozpoczynajÄ…c cykl zajęć taneczno-ruchowych uczniowie opracowali „Kodeks zachowania na zajÄ™ciach”. Przestrzeganie ustalonych w kodeksie reguÅ‚ pozwoli na bezpieczne spÄ™dzanie czasu poza lekcjami. Ponieważ zaÅ‚ożeniem byÅ‚o, aby realizować pomysÅ‚y uczniów, zgodnie z ich sugestiami, poÅ‚owÄ™ czasu na zajÄ™ciach przeznaczymy na aktywność zwiÄ…zanÄ… z taÅ„cem, a poÅ‚owÄ™ na ulubione gry i zabawy ruchowe.


2. Po opracowaniu kodeksu przystÄ…piliÅ›my do nauki podstawowych technik tanecznych – utrzymania prostej sylwetki ciaÅ‚a, obrotów w prawo i lewo, skoków, podskoków z obrotem, koordynacji rÄ…k, nóg i gÅ‚owy. NastÄ™pnie zaczÄ…Å‚ siÄ™ czas nauki ukÅ‚adu choreograficznego z elementem zumby.


3. MajÄ…c ugruntowane ruchy choreograficzne wystÄ…piliÅ›my przed klasÄ… I i II b, a później taÅ„czyliÅ›my wspólnie.


4. Pod koniec wrzeÅ›nia swoje umiejÄ™tnoÅ›ci zaprezentowaliÅ›my przed rodzicami, którym bardzo spodobaÅ‚ siÄ™ wystÄ™p, co wiÄ™cej mamy zataÅ„czyÅ‚y z nami.

  

Luiza Szymkowiak


Poznawanie alternatywnych sposobów spÄ™dzania czasu wolnego, budzenie pasji, rozwijanie zainteresowaÅ„

W ramach realizacji programu „Bezpieczna +” klasy III e i III a wzięły udziaÅ‚ w zajÄ™ciach artystycznych. Celem zajęć jest poznanie i stosowanie różnych technik i form wypowiedzi plastycznej, pobudzanie inicjatywy twórczej, rozwój wyobraźni, pomysÅ‚owoÅ›ci, zachÄ™canie do podejmowania nowych zadaÅ„, Å‚Ä…czenie różnych technik w jednej pracy do indywidualnych rozwiÄ…zaÅ„.

Uczniowie klas trzecich wykonywali plakaty oraz wyklejanki na temat bezpieczeÅ„stwa w różnych aspektach życia. Nasze plakaty i prace można oglÄ…dać na wystawie w naszej szkole.

                                        Zapraszamy!                       M. Idziak


Gipsowe odlewy

Część wrzeÅ›nia i października zostaÅ‚a poÅ›wiÄ™cona dodatkowym pozalekcyjnym warsztatom plastycznym, podczas których dzieci ćwiczyÅ‚y umiejÄ™tność pracy w gipsie. ZajÄ™cia nie tylko aktywizowaÅ‚y uczniów do rozwijania nowych zainteresowaÅ„, ale i wpÅ‚ynęły na integracjÄ™ różnych Å›rodowisk uczenia siÄ™ – dziaÅ‚ania wsparÅ‚a Pani Justyna Nawrocka z Biblioteki Publicznej oraz wspóÅ‚pracÄ™ ze Å›rodowiskiem pozaszkolnym - w zajÄ™cia zaangażowali siÄ™ także rodzice. Przez sześć kolejnych spotkaÅ„ dzieci z klasy III e, II g, III b i III c pracowaÅ‚y w gipsie - niezwykÅ‚ym materiale rzadko wykorzystywanym na lekcjach plastyki.

 

Uczniowie z klasy III e odlewali w gipsie dÅ‚onie. ZajÄ™cia sprawiÅ‚y im tyle radoÅ›ci i rozbudziÅ‚y pasjÄ™, że poprosili o wykonanie odlewów stóp. WidzÄ…c dużą radość dzieci, w zajÄ™cia zaangażowali siÄ™ także rodzice. Niemal jak studenci Akademii Sztuk PiÄ™knych tworzyli odlewy dÅ‚oni i stóp. Uczniowie z klas II g, III b i III c tworzyli biżuterie, m.in. breloczki, naszyjniki i broszki oraz ozdoby z gipsu.

Wychowanie plastyczne peÅ‚ni funkcjÄ™ terapeutycznÄ…. Przez organizowanie różnorodnych form aktywnoÅ›ci plastycznej oraz rozwijanie i ksztaÅ‚towanie różnych umiejÄ™tnoÅ›ci – usuwa zahamowania i poczucie niepewnoÅ›ci dzieci, uczy wiary we wÅ‚asne siÅ‚y oraz możliwoÅ›ci twórcze. Stosowanie różnorodnych technik plastycznych w pracy z dziećmi wpÅ‚ywa na wzrost zainteresowania sztukÄ… plastycznÄ…, pobudza do twórczego dziaÅ‚ania i wÅ‚asnej ekspresji. Ponadto wpÅ‚ywa na socjalizacjÄ™ oraz zachÄ™ca do wspóÅ‚pracy ze Å›rodowiskiem okoÅ‚o szkolnym i aktywnego wÅ‚Ä…czenia siÄ™ w życie szkoÅ‚y.

 

Wystawa gipsowych dÅ‚oni i stóp w Bibliotece Publicznej.

                                                          Zapraszamy!                                               M. Idziak



1. Ruch przy muzyce jest ulubionÄ… formÄ… zajęć dla wielu uczniów, ponieważ pozwala odreagować napiÄ™cia ,daje możliwość radosnego i spontanicznego „wyżycia siÄ™". Ćwiczenia ruchowe przy muzyce i taniec sÄ… doskonaÅ‚Ä… alternatywÄ… i odskoczniÄ… dla „siedzÄ…cego" stylu życia. DostarczajÄ… dzieciom dużo radoÅ›ci, stwarzajÄ… możliwość odprężenia.
W październiku stworzyliÅ›my najwiÄ™kszÄ… grupÄ™ tanecznÄ…. Na zajÄ™ciach cztery klasy III f, II f, II d, II b jednoczeÅ›nie wykonaÅ‚y taniec „Toca, toca”. To dowód na to, że nawet w tak dużej grupie można bezpiecznie spÄ™dzić czas.

2.ĆwiczÄ…c elementy figur tanecznych ludowego taÅ„ca „Trojak” uczniowie musieli zadbać o precyzyjność ruchu, skupienie i rytmizacjÄ™ dziaÅ‚aÅ„. DziÄ™ki temu uczyli siÄ™ szacunku do możliwoÅ›ci koleżanki, kolegi, koncentracji, umiejÄ™tnoÅ›ci szybkiego reagowania. Poprzez systematyczne ćwiczenia utrwalali opracowany ukÅ‚ad taneczny, uczyli siÄ™ rozpoznawać fazy utworu aby prawidÅ‚owo reagować na zmiany w muzyce.

3. UdziaÅ‚ w zajÄ™ciach taneczno-ruchowych pomaga w zaspokajaniu naturalnych potrzeb prezentowania siebie i swoich uzdolnieÅ„ na forum szkoÅ‚y. W realizacji tego celu ważnÄ… rolÄ™ odegraÅ‚a wspóÅ‚praca z wychowawcami klas III a i III b. Uczniowie mogli zaprezentować taniec na apelu z okazji Dnia Edukacji Narodowej .
Podczas kolejnych zajęć uczniowie III c i III e obejrzeli wystÄ™p klasy III f , a nastÄ™pnie starali siÄ™ odtworzyć i zapamiÄ™tać kroki i elementy ruchowe. SprzyjaÅ‚o to wyrabianiu poczucia rytmu, koordynacji, estetycznych nawyków ruchowych oraz integracji miÄ™dzyklasowej.

4. MajÄ…c na wzglÄ™dzie to, że uczniowie chÄ™tniej wykonujÄ… zadania, ćwiczenia, które lubiÄ…, graliÅ›my w mini gry zespoÅ‚owe (dwa ognie i siatkówkÄ™).Ta forma aktywnoÅ›ci pozwala na rywalizacjÄ™ w „oparciu” o koleżanki i kolegów. W czasie zajęć wpajaliÅ›my sobie, że rywalizacja ma sens tylko wtedy, gdy towarzyszy jej atmosfera życzliwoÅ›ci, tolerancji i solidarnoÅ›ci ze wszystkimi. FormuÅ‚a „kto lepszy” nie może wykluczać i deprymować mniej uzdolnionych sportowo. ZresztÄ… przecież w grupie przyjemniej siÄ™ wygrywa i Å‚atwiej przegrywa.

Luiza Szymkowiak


Kolejne spotkania Bezpiecznej+ klas IIIe, IIe, Ia to przede wszystkim poznawanie alternatywnych sposobów spÄ™dzania czasu wolnego, budzenie pasji, rozwijanie zainteresowaÅ„ oraz integracja uczniów, ale także dostarczanie silnych wrażeÅ„ odwoÅ‚ujÄ…cych siÄ™ do zainteresowaÅ„ dzieci.
Warsztaty byÅ‚y dostosowane do możliwoÅ›ci rozwojowych uczniów.
Klasy III i II zainteresowaÅ‚y siÄ™ tematykÄ… jesiennÄ…. JesieÅ„ zainspirowaÅ‚a uczniów do malowania obrazów – bez dotkniÄ™cia pÄ™dzla - za pomocÄ… reklamówki, farb, tuszu, naturalnych materiaÅ‚ów np. kory, mchu. Dzieci stworzyÅ‚y prawdziwe dzieÅ‚a sztuk.

 

Z kolei natchnieni uczniowie klasy III niczym prawdziwi pisarze i poeci napisali wiersze, opowiadania oraz bajki o jesieni.
Natomiast klasy II ze sÅ‚oika, gazet i farb wyczarowali grzyby – muchomory i borowiki.

 

„MalowanÄ… jesieÅ„” można podziwiać na wystawie w Przedszkolu Bajeczka. Zapraszamy!

Kolejne warsztaty dla uczniów klas III i I byÅ‚y poÅ‚Ä…czeniem czytelnictwa, integracji miÄ™dzyszkolnej oraz ksztaÅ‚towania umiejÄ™tnoÅ›ci poprawnego komunikowania siÄ™.

Podczas spotkania uczniowie z wielkim zainteresowaniem sÅ‚uchali opowiadania „ZÅ‚otowÅ‚osa i trzy misie”, które czytaÅ‚a ich starsza koleżanka Anna P. NastÄ™pnie pierwszoklasiÅ›ci pod opiekÄ… trzecioklasistów udali siÄ™ na warsztaty plastyczne, podczas których wspólnie wykonywali misia z papieru.

M. Idziak


1. Poznawanie alternatywnych sposobów spÄ™dzania czasu wolnego, budzenie pasji, rozwijanie zainteresowaÅ„.


Od koÅ„ca października klasa III f ksztaÅ‚towaÅ‚a na zajÄ™ciach zwinność, elegancjÄ™, precyzjÄ™ ruchów podczas nauki taÅ„ca poÅ‚Ä…czonego z elementami gimnastyki artystycznej. Atrybutem naszej akrobatki byÅ‚a wstążka, która podczas taÅ„ca falowaÅ‚a, wznosiÅ‚a siÄ™ i opadaÅ‚a tworzÄ…c niezapomniane fantasmagorie ksztaÅ‚tów. 
2. Na zajÄ™ciach wspólnie z klasami II e , II g i III b podczas wspólnych zabaw i taÅ„ców przy muzyce rozwijaliÅ›my poczucie kolektywizmu oraz zwiÄ™kszenie karnoÅ›ci i odpowiedzialnoÅ›ci. ZajÄ™cia pozwoliÅ‚y ujawnić inicjatywÄ™, aktywność i samodzielność uczniów.


3.Eliminowanie niepożądanych zachowań wobec drugiej osoby oraz nauka funkcjonowania
w akceptowanych formach zachowaÅ„. Stworzenie jasnych reguÅ‚ wspóÅ‚pracy miÄ™dzy uczniami.

 

ZajÄ™cia sportowe ćwiczÄ… nie tylko ciaÅ‚o, ale i umysÅ‚. Aktywność fizyczna to doskonaÅ‚a okazja do pozbycia siÄ™ nadmiaru energii u bardzo ruchliwych dzieci. JeÅ›li dziecko ma gorszy dzieÅ„, jest zdenerwowane, skupienie siÄ™ na sporcie skutecznie odwróci jego uwagÄ™ od zÅ‚ych myÅ›li. ZajÄ™cia sportowe uczÄ… wspóÅ‚pracy z innymi, organizowania zadaÅ„ w grupie. Podczas gry w ulubione „dwa ognie” wpajaliÅ›my sobie, że trzeba zachowywać siÄ™ uczciwie. W sporcie obowiÄ…zujÄ… z góry przyjÄ™te zasady, których nie można Å‚amać. Ten, kto ich nie akceptuje, zostaje pozbawiony możliwoÅ›ci wziÄ™cia udziaÅ‚u w grze.

Luiza Szymkowiak


W ramach Projektu "Bezpieczna+'' uczniowie klas V wykonali zakładki do książek na temat bezpiecznego poruszania się po drodze. 6 grudnia jako "Mikołajkowa niespodzianka" zostały one rozdane dzieciom z klasy I.

Renata OÅ‚tarzewska


Spotkania z ciekawymi ludźmi

Kolejny etap w naszych artystycznych zajÄ™ciach zostaÅ‚ zatytuÅ‚owany „Spotkanie z ciekawymi ludźmi ”
Celem spotkań było:
1. Aktywizowanie uczniów w celu wspóÅ‚pracy ze Å›rodowiskiem poprzez udziaÅ‚ w zajÄ™ciach pozalekcyjnych, artystycznych, sportowych i kulturalnych.
2. Kształtowanie umiejętności poprawnego komunikowania się
3. Stworzenie jasnych reguÅ‚ wspóÅ‚pracy miÄ™dzy uczniami
4. Zapewnienie pomocy i wsparcia nauczyciela
5. Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa w czasie zajęć
6. Eliminowanie niepożądanych zachowań wobec drugiej osoby oraz nauka funkcjonowania w akceptowanych formach zachowań
7. Poznawanie alternatywnych sposobów spÄ™dzania czasu wolnego, budzenie pasji, rozwijanie zainteresowaÅ„
8. Dostarczanie silnych wrażeń odwołujących się do zainteresowań dzieci, dostosowanych do jego możliwości rozwojowych


Spotkanie z paniÄ… krawcowÄ… S. SzelejewskÄ… byÅ‚o dla dzieci niesamowitym przeżyciem. Pani krawcowa wzięła miarÄ™ uczniom oraz przybliżyÅ‚a tajniki swojego zawodu. NastÄ™pnie uczniowie z klasy III e i dzieci ze Å›wietlicy szkolnej miaÅ‚y okazjÄ™ zaprojektować strój dla modela wykorzystujÄ…c skrawki różnych materiaÅ‚ów, m.in.: wstążek, tasiemek oraz guzików. Uczniowie samodzielnie uszyli portfeliki, które z dumÄ… noszÄ…!


NastÄ™pnego dnia uczniowie udali siÄ™ do warsztatu krawieckiego, gdzie zaprezentowano dzieciom rożne maszyny krawieckie, przybory do szycia oraz ozdoby pasmanteryjne. OkazaÅ‚o siÄ™, że taka praca, chociaż z pozoru przyjemna, wcale nie jest Å‚atwa. Za piÄ™kne zajÄ™cia – DZIĘKUJEMY!

Ważne, a zarazem interesujÄ…ce i bliskie uczniom, byÅ‚y zajÄ™cia poÅ›wiÄ™cone Internetowi, przeprowadzone przez p. J. NawrockÄ…. Gość uÅ›wiadomiÅ‚ uczniom, jakie zagrożenia czyhajÄ… w Å›wiecie wirtualnym oraz jak kulturalnie i efektywnie korzystać z Internetu. Dzieci dowiedziaÅ‚y siÄ™ dlaczego oraz kto i w jakim celu stworzyÅ‚ netykiete. NastÄ™pnie uczniowie z klasy IIIe i II c, za pomocÄ… kartoników stworzyli stworka -„Sieciaka”.

Uczniowie z klas: IIf, IIId, IIIc, IIIe brali udziaÅ‚ w spotkaniu z panem G. Snela – zdunem. Podczas zajęć dzieci poznaÅ‚y pracÄ™ zduna, zobaczyÅ‚y narzÄ™dzia jakimi siÄ™ posÅ‚uguje, obejrzaÅ‚y wystawÄ™ kafli ceramicznych oraz rzeźb wykonanych z gliny. NastÄ™pnie wÅ‚asnorÄ™cznie wykonywaÅ‚y różne przedmioty z ceramicznej gliny.

Na już ostatnie spotkanie z ciekawymi ludźmi zostaÅ‚a zaproszona jedna z mam naszego ucznia. Pani J. WÄ™clewska, która zaprezentowaÅ‚a piÄ™knÄ… technikÄ™ – decoupage. Uczniowie z klasy III e i III d pracowali z wielkim entuzjazmem i zapaÅ‚em. Dzieci otrzymaÅ‚y drewniane serduszka, deseczki, na których malowaÅ‚y farbÄ… emulsyjnÄ…. NastÄ™pnie wycinaÅ‚y z serwetek różne wzory i naklejaÅ‚y je na pomalowane przedmioty. PowstaÅ‚y piÄ™kne, Å›wiÄ…teczne ozdoby do mieszkaÅ„. Takie zajÄ™cia, to ciekawa forma spÄ™dzenia wolnego czasu!


Nasze już ostatnie zajÄ™cia upÅ‚ynęły w charakterze Å›wiÄ…tecznym. Uczniowie z klasy III samodzielnie wykonali bombki za pomocÄ… kilku materiaÅ‚ów - balon, sznurek, mÄ…ka, woda i sprej. Teraz wÅ‚asnorÄ™cznie wykonane bombki sÄ… ozdobÄ… choinek w domach uczniów

    

M. Idziak


Aktywizowanie uczniów w celu wspóÅ‚pracy ze Å›rodowiskiem poprzez udziaÅ‚ w zajÄ™ciach pozalekcyjnych, artystycznych, sportowych i kulturalnych.
2. Kształtowanie umiejętności poprawnego komunikowania się
3. Stworzenie jasnych reguÅ‚ wspóÅ‚pracy miÄ™dzy uczniami
4. Zapewnienie pomocy i wsparcia nauczyciela
5. Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa w czasie zajęć
6. Eliminowanie niepożądanych zachowań wobec drugiej osoby oraz nauka funkcjonowania w akceptowanych formach zachowań
7. Poznawanie alternatywnych sposobów spÄ™dzania czasu wolnego, budzenie pasji, rozwijanie zainteresowaÅ„
8. Dostarczanie silnych wrażeń odwołujących się do zainteresowań dzieci, dostosowanych do jego możliwości rozwojowych

1.Na kolejnych zajÄ™ciach ruchowych klasa III f z klasÄ… II g i II e wspólnie wykonywali taniec "Toca -toca". Jak zawsze dostarczyÅ‚ on dzieciom dużo radoÅ›ci i staÅ‚ siÄ™ sprzyjajÄ…cÄ… okazjÄ… do integracji.

2.Organizowanie wystÄ™pów (teatr, taniec, ruch) dla lokalnego Å›rodowiska
W listopadowe popoÅ‚udnie odbyÅ‚o siÄ™ niezwykÅ‚e spotkanie. Uczniowie wystÄ…pili przed jarociÅ„skimi Amazonkami. Panie byÅ‚y zachwycone wystÄ™pem jednak na samym pokazie siÄ™ nie skoÅ„czyÅ‚o. Tak jak byÅ‚o zaplanowane uczniowie klasy III f poprowadzili zajÄ™cia na których nauczyli naszych szczególnych goÅ›ci ukÅ‚adu choreograficznego "Toca -toca". ZajÄ™cia dostarczyÅ‚y wszystkim wiele radoÅ›ci.

3. DzieÅ„ Pluszowego Misia stworzyÅ‚ okazjÄ™ do spotkania klas III f i II b. Uczniowie najpierw wykonali taniec z misiami, a nastÄ™pnie odbyÅ‚y siÄ™ wyÅ›cigi rzÄ™dów z pluszakami. Ten nietypowy rekwizyt staÅ‚ siÄ™ nielada atrakcjÄ… lekcji.

4. Klasa III f wystÄ…piÅ‚a także podczas apelu "Pożegnanie Jesieni". Uczniowie zaprezentowali ukÅ‚ad ze wstążkÄ…. Po apelu wspólnie taÅ„czyÅ‚y klasa I, II b i IIIf.


5. KolejnÄ… klasÄ… która uczyÅ‚a siÄ™ taÅ„ca z elementami zumby byÅ‚a III d. BudujÄ…ce jest to z jakÄ… pasjÄ… i entuzjazmem dzieci podchodzÄ… do tej formy aktywnośći.

6. Na kolejnych dwóch spotkaniach w ramach zaproponowanych aktywnoÅ›ci graliÅ›my w badmintona, pokonywaliÅ›my tor przeszkód. Na ostatnich zajÄ™ciach graliÅ›my piÅ‚kÄ™ nożnÄ…. Czas spÄ™dzony podczas zajęć w ramach programu pozwala stwierdzić, że dzieci naprawdÄ™ chcÄ… być aktywne. Należy tylko zadbać, aby byÅ‚y one atrakcyjne dla dzieci albo oddać im gÅ‚os w sprawie decyzji co do sposobu aktywnoÅ›ci.

L. Szymkowiak